• naše weby..
  • ..
  • .

Dobrá praxe Národní síť Zdravých měst

Praha 1: Městská část zklidňuje dopravu a optimalizuje parkování

Praha 1 se přidává k trendu moderních evropských metropolí a začíná zklidňovat nerezidentní automobilovou dopravu v centru. Od konce září se sníží počet aut na Mariánském náměstí, kde má být zeleň a posezení. Doprava se zklidní i v ulicích Husova a Ostrovní, kde nyní dochází k výraznému omezování chodců. Městská část zároveň navrhuje změny systému parkování. Modré zóny by mohli nově využívat jen rezidenti, návštěvníci by parkovali pouze v rozšířených fialových zónách.

„Centrum Prahy je auty přetížené. Ničíme si historicky nejvzácnější část hlavního města, doprava se nebezpečně proplétá s chodci, pro rezidenty je v mnoha oblastech téměř nemožné zaparkovat a zdravotní rizika spojená s exhalacemi jsou obrovská. Proto jsme se přidali k trendu moderních metropolí a chceme centrum postupně zklidňovat. Zároveň navrhneme, aby modré parkovací zóny mohli využívat jen rezidenti,“ vysvětlil radní pro dopravu David Skála (PRAHA 1 SOBĚ).

První změny by měly začít platit od 21. září 2019. Díky otočení provozu v Husově ulici a zamezení průjezdu na Mariánské náměstí se otevře cesta pro nový život prostoru, kde sídlí významné městské instituce a dnes připomíná spíš parkoviště. Podle analýzy MČ tu však parkuje dlouhodobě méně než 5 % rezidentů. Soutěž na novou podobu náměstí pořádá Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy, z náměstí by měla zmizet většina aut, vzniknout pěší zóna, přibýt posezení a zeleň. Pro plynulost dopravy v okolí budou ulice U Radnice a Linhartská nově obousměrné.
[...]

Nejčtenější dobrá praxe z tématu